~ME~

~ME~

Thursday, 15 December 2011

A CUTE LOVE STORY:



There was a little boy whose 1st love
was a young girl in a picture which
he found and picked from the street ..
... ...
As time went by he got married,
But still kept it.
One day,his wife found it and asked,

"Where did u get this?"
The man said,
"I kept that since I was a child,
But why r U asking?"

The girl replied,
"I lost this picture when I was 7…" :

Malam Pertama, Kedua dan Ketiga

Dalam keheningan malam penuh syahdu, Ramli masuk ke kamar kerana mengantuk. Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki. Malu agaknya. Maklumlah malam pertama…” bisik hati Ramli. Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil. Dicelah2 saura kodok menyeru pasangannya, terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis, “Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?” “Dah, apa citer ni ?” tanya Ramli dlm hati. Separuh malam dia terbaring berfikir. “Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. sian.. sampai mengigau? Takpelah, biarlah dia tidur” bisik hatinya penuh understanding.


Mlm ke 2 adegan yg sama cuma dialognya agak berbeza. Bisik isteri “Sawah bendang dah siap dibajak, bila pak tani nak turun menyemai?” “kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi.. aku mesti cari penawar !” Ramli bertekad. Esok harinya, Ramli bercerita pada ayah yg kebetulan datang untuk bertanya khabar `pengantin baru’ “Lah..” keluh ayah Ramli, “aku antar belajar sampai Universiti, benda cam ni pun kau tak paham?” Ayahnya pun mula bercerita perihal adam & hawa, laila & majnun, romeo & juliet… (yg relevan untuk pegantin baru je!) Sepatah cakap orang putih “about the birds & the bees”. “oh. cam tu.” sengih ramli, “baru saya paham. Taulah apa nak buat malam ni!”


Malam yg sangat ditunggu2 ramli pun tiba… adegan sama dikamar tidur. cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa. “lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up” tertanya2 si Ramli. Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri, Ramli pun berkata, “Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?” Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun… “Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh pak tani turun menyemai ?” pun..masih takde jawaban… Ramli mencuba lagi. “Juruterbang dah siap sedia… boleh pesawat turun mendarat ?” Sayu sekali jawaban si isteri dari bawah selimut, “Maaf tuan… Landasannya baru saje banjir…!”

Koleksi Ceerita Lucu

Ok, dah kena!

Seorang ibu mahu mengundur kereta, seperti biasa dia cakap dengan anaknya. Anak dia ini baru berumur 8 tahun. Dia cakap “Mak nak undur kereta, kalau kena cakap ye!”
“Ok!” kata anak dia.
Si ibu pun undur keretanya.
“Lagi mak undur lagi” kata anak dia.
“Lagi lagi” kata anak dia.
Si ibu pun undur lagi, tiba-tiba “DAMM” kereta yg dia undur tu terlanggar
pokok kat belakang.
Anak dia pun menjerit” OK! Mak, dah kena!”
Bila seseorang itu ketawa bukan bererti dia gembira dan bila seseorang itu menangis tidak bermakna yang dia bersedih kedua-duanya adalah sesuatu yang sukar difahami dan amat sukar pula menilai perasaan. ♥,♥

Friday, 4 November 2011